Repositório Digital da USCS Site da USCS, clique aqui!
 

USCS - Repositório Digital >
Programa de Pós-Graduação em Administração >
Artigos - Pós-graduação em Administração >

Por favor, utilize esse identificador para citar este item ou usar como link: http://repositorio.uscs.edu.br/handle/123456789/989

Título: Comprehension of social environmental marketing and conscious consumption: a study with young people in Brazil
Autores: TRIGUEIRO, Francisco Mirialdo Chaves
SANTOS, Thiago de Souza
THIAGO, Fernando
FERREIRA, Humberto Medrado Gomes
BRITTO, Lidiane
ROMEIRO, Maria do Carmo
Palavras-chave: Social Environmental Marketing Communication
Conscious Consumption
Social Environmental Responsibility
Data de Emissão: Fev-2015
Fonte: TRIGUEIRO, Francisco Mirialdo Chaves et al. Comprehension of social environmental marketing and conscious consumption: a study with young people in Brazil. Business Management Review (BMR), v. 4, n. 7, p. 310-324, Feb. 2015. Special Issue.
Resumo: This article aims at the analysis of young people comprehension about the meaning of the following expressions: Social and Environmental Responsibility, Social Environmental Marketing Communication, Sustainable Development and Conscious Consumption (Webb & Morh, 1998, Till & Nowak, 2000, Pereira & Cabral, 2011). For that, secondary goals have been organized: (1) to check the young people self-assessment on their knowledge about the issues and (2) to assess the young people concepts about the issue. The sample consisted of 230 young people from Cuiabá, State of Mato Grosso (MT), Brazil. As a result, it has been identified the assessment level that the research participants have from their grade self-attribution, facing the analysis of the concepts overview contents, observing a significant correlation as for the concept of Conscious Consumption when compared to the others. Regarding the concepts characteristics described by the interviewees, the most acceding issues with theoretical concepts were Social and Environmental Responsibility, Sustainable Development and Conscious Consumption.
URI: http://repositorio.uscs.edu.br/handle/123456789/989
ISSN: 2047-0398
Aparece nas Coleções:Artigos - Pós-graduação em Administração

Arquivos neste Item:

Arquivo Descrição TamanhoFormato
BMR(0164)-V4-N7-February-2015-SI-IV-27.pdf485,56 kBAdobe PDFSobre Embargo Ver/abrir

Itens protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, Salvo indicação em contrário.

 

Os documentos disponíveis no Repositório Digital da USCS são de propriedade e responsabilidade de seus autores, conforme a legislação que rege o direito autoral no país (Lei nº 9.610, de 19.02.98). Toda a cautela tem sido tomada no sentido de não violar o direito autoral. Entretanto, caso seja identificado algum arquivo que esteja violando a legislação vigente, informe à gerência do Repositório Institucional, a fim de que a situação seja imediatamente regularizada.

Valid XHTML 1.0! USCS - Universidade Municipal de São Caetano do Sul  - Fale conosco