Repositório Digital da USCS Site da USCS, clique aqui!
 

USCS - Repositório Digital >
Programa de Pós-Graduação em Administração >
Artigos - Pós-graduação em Administração >

Por favor, utilize esse identificador para citar este item ou usar como link: http://repositorio.uscs.edu.br/handle/123456789/985

Título: Influencia de publicidade no comportamento do consumidor infantil
Título Alternativo: Influence of publicities on consumer behavior of child
Autores: TRIGUEIRO, Francisco Mirialdo Chaves
RODAS, Yara M.
THIAGO, Fernando
FERREIRA, Humberto Medrado Gomes
PASCUAL, José Valentin Iglesias
ROMEIRO, Maria do Carmo
Palavras-chave: Marketing
Consumer market
Consumer behavior
Child consumer
Data de Emissão: Jan-2015
Fonte: TRIGUEIRO, Francisco Mirialdo Chaves et al. Influencia de publicidade no comportamento do consumidor infantil. Revista da Faculdade de Administração e Economia - ReFAE, v. 7, n. 1, p. 120-146, jan. 2015.
Resumo: Studies have noted the influence of commercials aired by the electronic media consumption behavior of children, especially television. Thus, this work proposes to study the behavior of the child consumer in Brazil, analyzing how the actions of marketing and media may influence the behavior of early consumption of children aged between six and nine years. We used a mixed approach, with the application of an instrument with open and closed questions and multiple choice, about consumer preferences applied to 141 children six to nine years old. It was found that going to the mall and watching television is part of everyday life that the consumer market, the survey also revealed that the most consumed products are toys for children (71.63%), the largest source of product knowledge that arouse desire are the advertisements on television (80.85%) and the infant admiring the appearance of these cartoon television advertisements (36.99%). It appears that the marketing and the media influence the behavior of the child consumer through advertisements on TV, advertisements on Internet and showcase the stores, especially if they are inserted in the malls, once consisting of a tour of great enjoyment for children.
URI: http://repositorio.uscs.edu.br/handle/123456789/985
ISSN: 2176-9583
Aparece nas Coleções:Artigos - Pós-graduação em Administração

Arquivos neste Item:

Arquivo Descrição TamanhoFormato
5981-21363-1-PB.pdf334,13 kBAdobe PDFSobre Embargo Ver/abrir

Itens protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, Salvo indicação em contrário.

 

Os documentos disponíveis no Repositório Digital da USCS são de propriedade e responsabilidade de seus autores, conforme a legislação que rege o direito autoral no país (Lei nº 9.610, de 19.02.98). Toda a cautela tem sido tomada no sentido de não violar o direito autoral. Entretanto, caso seja identificado algum arquivo que esteja violando a legislação vigente, informe à gerência do Repositório Institucional, a fim de que a situação seja imediatamente regularizada.

Valid XHTML 1.0! USCS - Universidade Municipal de São Caetano do Sul  - Fale conosco